Thursday, June 2, 2011

Praktikal di KOSMO - hari pertama

23 mei 2011
tepat jam 10 pagi, aku bsama kwn2 y lain mdftarkn diri di Utusan sebelum dibawa ke Kosmo..
prasaan bedebar y dialami hampir 6 bulan sebelum praktikal akhirnya lenyap setelah sampai di pejabat Kosmo.
sangat2 mengujakan
pada hari pertama, kami sudah mendapat arahan daripada pengarang, atau bos besar kosmo en Baharom utk menjadi operator..hehehe
kami diminta mhubungi seterusnya memujuk syarikat2 korporat dan sektor2 kerajaan utk menyertai kejohanan futsal y dianjurkan oleh kosmo..seharian pada hari pertama kami menjadi operator..sangat2 menarik..
kejohanan futsal ni merupakan kejohanan y tbesar dianjurkan di Malaysia oleh kosmo dan pada tahun ini kejohanan tersebut berusia 2 tahun n bakal dicatatkan dlm Malaysia Book of Record. oleh itu, kejohanan ini makin diperbesarkan. banyak kategori baru y diperkanalkan seperti rentap superstar dan larut malam. Kejohanan ini berlangsung pada 26 mei hingga 29 mei 2011.
hari pertama kami balik jam 6.00 petang. sebab syarikat2 y kami nak hubungi kebanyakannya sudah tidak beroperasi slps jam 5.
klu di kosmo, waktu operasi atau kerja y ttulis ialah jam 10 hingga jam 6. Itu hanyalah y ttulis..skiranya ada tugasan y mnuntut lebihan masa maka waktunya akan berubah..itu adalah asam garam sbg seorang wartawan. jadi, kena time kenyataan itu..hehehe

No comments: