Sunday, June 19, 2011

aku ni gemuk ke?






aku ni gemuk ke??
huhuhuhuhu
sape la y nak jadi camni...huhuhuhu
tak taw macammana badan boleh naik. Nak kata sebab makan banyak rasanya tak. Nak kata kurang bersenam,mmmmmm mybe mungkin..hohohohoo
Kehidupan di kampus tak sama dengan kehidupan di rumah atau di sekolah.
kalau masa sekolah rendah boleh main bola jaring, hoki, bola tampar, n so on...tp tu masa sekolah rendah la..hehehe
memang aku antara orang yang xbrapa dot3 masa zaman sekolah rendah.
bila dah masuk alam sekolah menengah, rasa malu cam makin tebal. Mungkin sebab dah nak berubah title drp sorg kanak2 kpd remaja. Malu utk bsukan. Hanya bmain bola tampar secara tak aktif. Di sekolah menengah xtvt sukan mmg xbanyak tapi lebih cenderung pd public speaking.mmmmm
Rasanya zaman sekolah menengah menjadi detik permulaan perubahan berat badan aku yang mula dot3..huhuhuhu
kalau nak salahkan sebab aku dok asrama n makan 6kali shari xbole...mmg xbole (sambil geleng kepala)
sebabnya masa skolah rendah aku dk asrama gak...adoyaiiiiii
pastu masa tggu result spm, aku p keje kat Johor. Masa tu jd operator kilang. Lam 2 bulan.
masa balik umah, sume orang terkejut. aku jadi kurus giler...hehehehhehe (tlompat2 sebab tlalu hepy) sampaikan ada jiran n abah aku sdiri tertukar antara aku adik aku y nyata mmg slim dari aku.
huhuhuhu
bila form 6, badan aku agak stabil. Mybe mungkin sebab aku dok umah sewa n jalan kaki p skolah. N yang paling penting, minda pun agak letih masa stdy form six. papepun mmg best sgt2 jd student pra-u.hehehehe
bila masuk USM, pada awalnya, aku masih mantain..nak kata kurus tu xla..tp xgemuk cam sekarang (sambil merenung diri)..cuma di USM, aku pun xtaw puncanya..masa first year aku agak kurus. dari segi bsukan aku kurang aktif lebih aktif dgn perwakilan kolej.
bila masuk second year aku makin aktif dgn aktiviti riadah..main bola tampar, bola jaring, futsal n slalu p hiking...tapiiiiiii.......
aku jadi makin berisi bila aku keje masa cuti sem.
aku cuba menggunakan formula yang aku guna masa tunggu result spm, keje n kurus.
tapi malangnya, kejadian sebaliknya berlaku..huhuhu
badan makin naik...salah aku atau salah formula atau salah apa erk??
fikir punya fikir, rupa2nya mybe mungkin sebab aku mkn pd awal pg dan lewat malam sebab xsempat nak makan waktu siang..adoyaiiii...(mybe mungkin salah aku)
paling berkesan dihati bila balik kampung, sume orang tegur..awat muka cheq nampak bulat?awat cheq makin gemuk?awat cheq?mkn byk ka?adoyaiiii..y pling xbole tahan, masa blik umah nenek aku, dye siap ukur ag aku ngn dia..huhhuhu..sedih...(ayaq mata dah meleleh)
dalam usaha aku utk kurus, ada plak ayat pedas daripada sorg shabat y berbunyi " awat hang ni kasa?aku tengok hang makin hari makin besar?" (aku meraung2 dalam hati.
tidak ku pinta jadi begini...hohohoho
lantas dengan azam y membara aku memulakan misi untuk kurus kembali.
ditambah plak ada sorg junior y sggp bpuasa kalau aku dah kurus n ada sorg y nk blnja mkn..ahahhaha...
oooopppppsssss, aku tak nak jadi kurus. aku cuma nak kurangkan berat badan. bukan sebab aku nak jadi cantik n buat orang puji atau semata-mata sebab aku dicabar atau ada orang nak puasa. tapi aku nak kurangkan berat badan sebab aku nak jadi aku. huhuhu
aku dah tak macam dulu. agak pasif n rasa rendah diri. aku nak jadi aku y dulu. aku nak jadi selesa dengan diri aku. bukan aku tak bersyukur dengan kurniaAN Tuhan..tapi tak salah kalu aku nakkan kebaikan kan???:)
tarikh ajal utk aku lapor diri sebagai diri aku y dulu ialah pada 3 september nanti y mana aku akan btemu kawan2 USM ku selepas hampir 4 bulan aku bercuti. sebab sebelum ni aku dah janji y aku akan buat dyeorg tkejut bila dyeorg tgk aku lps cuti sem nanti...hohohoho..
y pling penting, aku nak bjumpa dgn seseorang aku syg..sgt2 syg..aku dah jnji ngn dye y aku xkan jumpa dgn dye slagi aku xkurus..huhuhu..btahun2 aku menanggung rindu..rindu kamooo sgt2 cikgu..huhuhu..nk jmpa ckgu sgt2...(mata dh merah)
dengan bbekalkan azam y tinggi(xtaw brapa meter) aku berazam utk kurangkan bert badan. sape2 y baca post ni, tolong berikan aku semangat.
aku juga telah berazam aku takkan menerima sapa2 dlm idup aku slagi aku xkurangkan berat badan aku..hohohohoho(ada brannnnnn??)
slain tu, antara sebab musabab y aku nk kurangkan berat badan aku ialah, sebab ada beberapa baju n seluar kesukaan y xpernah aku pakai masih tsadai di dalam almari. aku tak nak kewujudan pakaian itu sia2...sebagai pengguna y bijak, aku harus mggunakan barang2 y ada..jadi, plezzzzzzz, berikan aku semangat utk teruskan visi ini.

kalau dulu, aku xbarapa nak sedar y aku ni gemuk..
biasanya setiap kali balik umah, aku akan melafazkan dialog y sma ngn ma aku..begini dialognya
aku : ma owg ni gemukla..
ma : mana ada gemuk..ok la tu..xkurus n xgemuk..sedang2..cantik
aku :mmmmmmm

tapi selepas kejadian y aku keje masa cuti sem,dialog y sama telah berulang..cuma ::
aku : ma owg ni gemukla..
ma : tu la..xjaga body, makin gemuk..org pompuan kna pndai jaga badan..nanti xlawa dh..
aku :hukhukhukhukhukhukhuk..:(((((((((((((((((

p/s : sape y nak jawab persoalan "aku ni gemuk ke" bole la bbuat demikian..huhuhu

No comments: