Friday, April 19, 2013

semuanya tentang gosip



korang pernah tak digosipkan dengan mana-mana lelaki atau perempuan masa sekolah dulu2? opkos la pernah kan..memang sangat2 jarang manusia yang terlepas daripada gosip. tu la yang menambah asam dan garam kehidupan kita yang manis ni.Biasanya kita akan digosipkan bila kita rapat dengan seseorang atau 'kuch2 hota hai (sesuatu telah berlaku).buat pengetahuan, gosip dalam longat kelate dipanggil 'gella'.

Bila diingat balik tentang peristiwa digosip, nak tergelak pun ada, geram pun ada. Aku masih ingat peristiwa aku menumbuk seorang kawan lelaki (senior setahun) di belaKang blok asrama pompuan, berdekatan dengan pokok betik.

semuanya sebab angkara mulut puaka dia, gosip aku dan someone tersebar dengan meluas. dan disebabkan gosiplah, aku pernah terjun tiga anak tangga di sekolah sebab nak larikan diri daripada bertembung dengan orang yang digosipkan dengan aku.

aku pernah lari sekeliling sekolah sebab dikejar oleh orang yang digosipkan dengan aku.
semua kejadian ni berlaku ketika aku masih di sekolah rendah..

sekarang ni kegilaan seperti itu sudah tak ada, cuma bila dah agak dewasa sifat malu yang bertambah.

bagi aku, gosip tak membangunkan minda langsung malah merosakkan hubungan.


Yang paling aku tak suka bila belum sempat nak rapat, dah kena gosip..
tak sempat nak bina hubungan rapat.huhuhu
hubungan yang tak rapat mungkin akan jadi makin jauh. ye la,belum sempat nak bertegur, dah kena gosip. Bila kena gosip, opkosla kita jadi malu..huhu

yang paling penting, janganlah kita gosipkan orang yang sudah berstatus dengan orang yang single atau yang juga berstatus. y berstatus tu merujuk kepada suami atau isteri orang. gosip ni mungkin mainan sekadar hiburan,nampak kecil tapi siapa tahu perkara yang kecil ini boleh merosakkan hubungan suami isteri.

No comments: