Saturday, March 23, 2013

FOBIA





Wah, bila bukak pintu masamanis, penuh ngan habuk..lamanya tak kemas..sory ye..selama ni dok kat kag..kg kte mna ada line fon, inikan pula internet..kg kte tu kampung betul..ada hutan, jeram n air terjun..hehehe
kte nak cite kisah kte masa kte dok kat kg..after bgraduasi..kte dok belajar mmndu,coz b4 keje kte nak ada lesen dlu..
Secara benarnya,  pengalaman kemalangan tu buat aku betul2 takut, gerun, dan istilah yang seumpamanya. Selepas tu, timbul sindrom fobia apabila aku naik keta..asal nak berselisih ngan kenderaan lain, rasa gerun.dok terbayang akan accident je..huhu
Betapa takutnya menghadapi saat tu..mulalah terbayang akan mati masa tu, dunia bergegar macam nak kiamat. Nak dijadikan cerita, hari tu lain dari yang biasa..
Biasanya, aku akan balik paling lewat jam 12 tengahari selepas belajar memandu. Dan biasanya jugak aku akan balik ngan abah aku.
Hari tu, aku dan dya belajar keta bersungguh-sungguh, hampir tiga jam, aku dan dye je dok bawak (drive) kete tu. Masa tu jugak aku dan dye dok bercerita panjang lebar sal diri masing-masing. Masa adik aku nak datang ambik aku kat litar (tempat belajar memandu), aku cakap aku nak balik ngan cikgu. Pertama kali aku balik ngan cikgu pas belaja memandu.
Dalam kol 3, baru kami bertolak untuk balik. Masa tu, aku rasa mengantuk sangat. Aku tengok dya di sbelah, dya pun sama mengantuk. Kami sempat berbalas senyum.
Tiba-tiba

Aku rasa kepala aku bergegar, macam terhantuk. Badan terhumban kat depan. Aku dengar jeritan dya. Bila aku bukak mata, muka dya dah berderah. Bibir dye pecah. Aku tengok orang kat luar dh ramai dok kerumun keta kami,…adoyai.

Syukur, aku Masih panjang umur..juga dya dan cikgu.
Bila aku keluar dari kereta, aku terpandang di cermin, ada benjol sebesar bola besbol kat kepala..ya Allah, terus tangan menggigil, baru aku rasa sakit.
P hospital, xray, tulang n tengkorak xde y retak..now, dah hampir 3 bulan berlalu. Kat dahi aku masih ada kesan cam remuk tulang. Mata aku masih lebam..dari warna purple jadi biru n then hijau pastu coklat..macam2 warna..nasib baik la xde y cedera teruk.
Dya dapat 10 jahitan kat bibir. Siyes, kemalangan tu buat aku gerun nak drive..sekarang aku dah dapat lesen keta (moto sangkut lg). tak pernah lagi aku bawak lebih dari 50km/j.hehehe..gerun wei

Note : sekarang plan nak beli kete, camne nak beli law nak drive tak berani..nak upah pemandu tak mampu..nasib baik duit y ada cukup2 nak beli budu..hehehe :p

No comments: