Friday, April 30, 2010

detik demi detik.....mmmmm

final exam dah selesai...ni menandakan aku bakal bergelar pelajar tahun 2,pusat pengajian komunikasi major dalam kewartawanan dan minor dalam pengajian bahasa malaysia..insyaAllah...kalau difikirkan balik,tidak terlintas langsung difikiran untuk meneroka dan menceburi bidang komunikasi..mungkin dah rezeki dan jodoh aku lam bidang ni...pada awalnya,aku memang amat berminat lam bidang sains..tapi pe yang kita minat xsemestinya y terbaik utk kita..selepas tu minat mula mendalam lam undang-undang..sangat2 berminat untuk jadi lawyer...sebab zaman sekolah dulu suka berdebat,,pernah jadi pendebat terbaik daerah..hehehe

minat tu jadi makin mendalam bila cikgu Rozaina bagi sapot..dia cakap aku amat sesuai dengan bidang tu...nak wak cmne ckgu,dh bukan rezeki sy lam bidang tu..huhu

sgt2 frust..bila kuar result stpm,sume kalut nak isi borang u...aku cam biasala bincang ngan kawan2,nak pilih U sekali..konon2nya la..hehehe

akhirnya antara aku,along n aen dua orang daripada kami terpilih utk menjadi warga Usm..wase sedih sgt dapat usm..sampai potong rambut sebab frust sangat,datang je Usm,hari2 nangis dalam 3mggu baru leh time keadaan..masa tu baru leh redha dan berlapang dada..sebab masa tu U impian ialah UM...(masa tu la)..Sekarang dah syg sgt2 kt Usm terchenta..hehe

sekarang,aku akan meneruskan perjuangan dalam bidang kewartawanan..doakan y terbaik aku k..


p/s long,kte ni nama ja 1 u,tp jarang jumpa..alang wndu along....huhu

No comments: